30 Mayıs 2008 Cuma

Etli Yaprak Sarması

Etli_yapraksarmas3

Bu yemek geçen haftasonu yatığım bir yemek. Bizde daha çok yaprak sarması deyince etlisi akla gelir. Ben etli yada zeytinyağlı fark etmez yaprak sarmasını çok severim. Bakıyorumda bu son zamanlarda kızımda da yaprak sarmasına düşkünlük biraz arttı. Çok iştahlı bir çocuk olmadığı için ve de bazı sebze yemeklerini yemekte zorlandığı için bende hiç onu sarma yemeğe zorlamamışım ki. Ne sevdiğini nede sevmediğini bilmiyordum taaki, gittiğimiz bir misafirlikte kızım "yaşasın yaprak sarması var. Ben sarmacıyım biliyormusunuz" diyene kadar.(bu çok sarma seviyormuş anlamında.) Çok seviyor diye tabağı silip süpürüyor zannetmeyin yarısını yedimi hemen ben doydum der ve tüm iştah okadarlıktır. Eskiden oyunla, ısrarla, tv başında peşinden koşarak yemeklerini illa bitittirmeye çalışıyordum. Artık pes ettim. Daha doğrusu etmek zorundaydım. Mert varken bunu yapmak çok zor çünkü. Ama bakıyorum ısrar etmemek daha iyi herhalde. Baksanız ya , benim kızım sarmacıymışta benim haberim yokmuş. :))

Malzemeler:

  • 350 gr salamura veya taze asma yaprağı
  • 1 büyük boy kuru soğan
  • 250 gr dana kıyma
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı + 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ yada margarin (tercihe bağlı,olmasada olur. Ben lezzetini arttırdığını düşündüğüm için katıyorum)
  • 2 tatlı kaşığı domates salçası
  • 2 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz, karabiber, toz kırmızı biber

Sos için :

  • Yoğurt, sarımsak

Yapılışı:

  1. Yaprak salamura ise dolmaları sarmadan önce 3 - 5 dakika kaynar suda tutunuz. Eğer yapraklar taze ise bu müddet biraz daha fazladır.
  2. Soğanı yemeklikten ince doğrayınız.
    Yıkanmış pirinci, kıymayı, soğanı,1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 tatlı kaşığı domates salçası, sıvıyağı , tuz, karabiberi bir kap içinde iyice harmanlayınız.
  3. Etli yaprak sarması zeytinyağlıya nazaran geleneksel olarak daha ufak sarılır. Tencerenin dibini yağlayınız ve içine etli karışım koyduğunuz ve sardığınız dolmaları muntazaman yerleştiriniz.

    Etli_yapraksarmas1

  4. Kıymaya kattığımız biber ve domates salçalarından kalanları 3 çorba kaşığı sıvıyağ ve tereyağı karışımında kavurunuz. İçine tuz, az karabiber ve toz kırmızı biber koyduktan sonra ½ litre kaynamış su katıp,tenceye dizilmiş sarmaların üzerine dökünüz.
  5. Pişme esnasında yaprakların açılmaması için ters çevrilmiş ufak bir tabak koymayı ihmal etmeyiniz.

    Etli_yapraksarmas2

  6. Pişirme müddeti orta ateşte 40 dakikadır. Suyu azalırsa sıcak su ilave edebilirsiniz.
  7. Çırpılmış sade veya sarımsaklı yoğurtla servis edilebilir.
Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok: